
Betaling, levering og refusjoner
SykkelHub.no driver ikke butikkvirksomhet og selger ingen varer direkte til deg.
SykkelHub er en nettjeneste og her kan du velge blant et enormt utvalg av produkter til sykling, sport og fritid – ikke bare fra norske butikker, men også fra titalls europeiske forhandlere, til utrolig gode priser og med de beste leveringsbetingelsene til Norge.
Produkter på vår nettside
Kjøpsbetingelser
SykkelHub er ikke ansvarlig for at forpliktelser knyttet til kjøp av varer som presenteres på vår nettside, blir oppfylt. Du finner informasjon om kjøpsbetingelser av varer på butikkenes egne nettsider.
Levering
Levering skal skje i henhold til butikkens leveringsbetingelser. Sjekk butikkens egne nettsider for å få informasjon om deres leveringsordninger. Vær obs på at leveringstiden kan variere og være noe lengre i høytider og under høysesongen, og at leveringstiden er utenfor SykkelHub sin kontroll. Sjekk butikkenes nettsider for fullstendig informasjon om levering.
Du vil motta en e-post med informasjon om forsendelsen og sporing, etter at ordren din har blitt behandlet. Bruk sporingsnummeret du har mottatt fra butikken for å holde deg oppdatert på forventet leveringsdato. Ta kontakt med butikken dersom du ikke mottar en bekreftelse på at ordren er sendt og for å få oppdateringer om leveransen.
Viktig å merke seg: Butikken kan bruke et par dager på å behandle bestillingen din etter at den er lagt inn. Ta kontakt direkte med butikken hvis du ønsker å sjekke status på ordren.
Retur
Vanligvis har du rett til å returnere varen du har kjøpt innen 14 dager fra kjøpsdatoen. Disse reglene kan variere avhengig av hvilken butikk du har handlet i. Hvis brukeren ikke er tilfreds med kjøpet eller ønsker å bytte varen, må vedkommende ta kontakt med butikken som selger varen direkte. Du finner informasjon om garanti, retur og bytte av varer på butikkenes egne nettsider.
SykkelHub er ikke ansvarlig for at forpliktelser knyttet til bytte og retur av varer som presenteres på vår nettside, blir oppfylt.
Tilleggstjenester
På SykkelHub kan du opprette et abonnement og vi tar også i mot donasjoner.
Abonnement og nyttig informasjon
- Abonnementsperioden og vilkårene vil vises før du fullfører betalingen på vår nettside.
- Abonnementsperioden starter i det øyeblikk vi mottar betaling.
- Abonnementet fornyes ikke automatisk. Hvis du ønsker å forlenge abonnementet, må du abonnere på nytt.
Betaling for våre tjenester
- Vi aksepterer betaling i norske kroner (NOK). Oppgitt pris inkluderer alle skatter og avgifter.
- Du kan betale med Visa, Mastercard eller med en konto i betalingssystemet Vipps. Du vil finne mer detaljert og oppdatert informasjon om forskjellige betalingsalternativer på nettsiden.
Sikkerhet ved betalinger for våre tjenester
- Vi bruker sikre kanaler (SSL) for å behandle betalinger.
- Vi bruker Vipps som tjenesteleverandør for å gjennomføre betalinger på vår nettside.
For mer informasjon om databehandlingen til Vipps MobilePay AS, se personvernerklæringen.
Refusjon av betalte tjenester og donasjoner
Du finner vilkårene for refusjon i avsnittet “Refusjonspolicy” under "Vilkår og betingelser". Refusjon vil kun være mulig for betalte tjenester på vår nettside og donasjoner, ikke for varer som er kjøpt i partnerbutikker.
Kontaktinformasjon ved spørsmål om betalte tjenester
Forespørsler om refusjon kan sendes via kontaktskjema på nettsiden.
FAQ om våre tjenester
Spørsmål: Hva skal jeg gjøre hvis jeg har betalt dobbelt eller det har blitt trukket mer penger enn det skulle?
Svar: Ta kontakt med oss via kontaktskjema på nettsiden. Vi hjelper deg med problemet og tilbakefører midler hvis det skyldes en feil i fra vår side.
* * * * *
Spørsmål: Jeg har donert, men vil ha refusjon.
Svar: Donasjoner refunderes ikke, med mindre det har oppstått en teknisk feil (for eksempel dobbel belastning).
* * * * *
Spørsmål: Jeg har betalt for et abonnement men har ikke fått tilgang til informasjonen som følger med abonnementet.
Svar: Ta kontakt med oss via kontaktskjema på nettsiden. Vi hjelper deg med problemet og tilbakefører midler hvis det skyldes en feil i fra vår side.
* * * * *
Spørsmål: Jeg har betalt for et abonnement på tjenesten, men har ikke brukt det. Kan jeg få refusjon?
Svar: Nei. SykkelHub er ikke ansvarlig for eller forpliktet til å gi refusjon i forbindelse med internett- eller andre tjenesteavbrudd eller feil som skyldes handlinger fra myndigheter, tredjeparter eller hendelser utenfor vår kontroll. Det gjelder også når du ikke bruker tjenesten av andre grunner som ikke skyldes avbrudd eller feil forårsaket av oss.
* * * * *
Spørsmål: Er betalingen under behandling?
Svar: Sjekk statusen på betalingen på kontoutskriften din. Hvis betalingen står oppført som under behandling eller prosessering, er dette en midlertidig godkjenning fra betalingsleverandøren.
Lurer du på noe? Vennligst ta kontakt med oss.